Få hjælp til Google Ads annoncering

Har du brug for hjælp til Google Ads? Jeg kan hjælpe dig med at øge din synlighed og skabe relevant trafik til din hjemmeside, der giver øget salg og konverteringer.

Sådan arbejder jeg med Google Ads

Som din Google Ads specialist tager jeg hånd om hele annonceringsprocessen. Et samarbejde med mig ser ofte således ud:

1 – Vi afstemmr mål & KPIer for indsatsen

Jeg indleder altid samarbejdet med at afstemme mål og KPIer for indsatsen med dig, så vi er 100% alignet omkring hvilke mål vi går efter, hvad en konvertering må koste eller hvilken ROAS (return on adspend) vi skal ramme for at annonceringen er rentabel for dig. Således ved jeg også hvilke KPIer jeg skal holde mig inden for, for at skalere kampagnerne.

2 – Jeg optimerer de lavst hængende frugter

Hvis du allerede har en aktiv Google Ads konto, starter jeg med en grundig analyse af nuværende setup mhp. at lokalisere de bedste performende kampagner, der konverterer og så optimere de lavsthængende frugter. Kampagner eller keywords, der ikke bidrager til performance pauses og budget reallokeres til de kampagner, der bidrager.

3 – Så opsætning af nye kampagner

Herefter opsættes nye kampagner på baggrund af best practice som aktiveres gradvist med hendblik på at skalere performance. Således sikrer vi også at din forretning fortsat løbende får konverteringer fra eksisterende kampagner, mens de nye kampagner får nok data til at bidrage til skalering af konverteringer.

4 – Løbende overvågning, optimering & evaluering

Når nye kampagner er fuldt implementeret, overvåges og evalueres kontoen løbende med hendblik på at optimere kampagnerne yderligere, på baggrund af den data der kommer ind.

5 – Rapportering af resultater

Hver måned (eller efter hvor ofte vi aftaler) vil vi på et statusmøde (fysisk eller online) gennemgå og diskutere udviklingen i Google Ads resultaterne.

Hvorfor samarbejde med mig?

Seks års erfaring med Google Ads annoncering

Jeg har seks års erfaring med Google Ads annoncering på tværs af mange forskellige brancher og kunderejser. Både inden for B2C, D2C og B2B. Du kan læse mere om min erfaring som digital marketing konsulent her.

Transparans og tillid

Jeg lægger vægt på transparens og tillid i vores samarbejde. Jeg rapporterer løbende på resultater og sammenholder det med vores aftalte KPIer, så der er transparens omkring resultater, således at du kan have ro i maven omkring samarbejdet.

Hvorfor Google Ads?

Google Ads er en af de mest effektive måder at nå dine potentielle kunder på. Med Google Ads kan du blive vist øverst i Googles søgeresultat, når potentielle kunder søger på netop de søgeord, produkter eller services, der er relevante for din virksomhed.

Du kan målrette din målgruppe på baggrund af alder, køn, geografi, interesser samt brugere, der allerede har besøgt din hjemmeside.

Du kan ligeledes spore og måle, hvor mange salg eller konverteringer som Google Ads genererer, og således beregne hvor meget du betaler for en konvertering eller hvor mange gange du får dine penge igen.

Hvad koster det?

Du betaler hver gang en bruger klikker på din Google Ads annonce. Typisk betaler man mellem 3-15 kr. per klik. (dog kan man for nogle brancher betale over 100 kr. per klik). Prisen for et klik afhænger af flere ting og kan blive lidt teknisk.

Kort fortalt beregnes prisen for et klik på baggrund af en auktion, hvor du og andre annoncører byder på samme søgeord i auktionen. 

Det vigtiste du skal tænke på er, hvad du er villig til at betale for en konvertering. Hvis det f.eks. koster dig 100 kr. i kliks for at generere en konvertering, og dette er en god forretning for dig, så er spørgsmålet blot hvor meget du ønsker at bruge.

Skal vi tage en snak?

Hvis du tænker at ovenstående lyder relevant for din virksomhed, så ræk endelig ud til mig for en uforpligtende snak.